dimarts, 31 de maig del 2011

L’aeroport de la Seu d'Urgell podria ser d’ús comercial l'any 2013 La Generalitat invertirà un milió d’euros per a la construcció d’hangars, una miniterminal i un punt de restauració per acollir aerotaxis de fins a 40 places
Currently 4.83/10
12345678910 Mitja: 4.8/10 (12 vots) Galeria Fotos
D. M. / C. S. - Agències / Andorra la Vella - 18/04/2011



Els integrants de la Taula Estratègica van reunir-se ahir.La Generalitat farà un pas endavant per convertir l’aeròdrom de la Seu d’Urgell en aeroport comercial.
I l’objectiu és que sigui operatiu el 2013. Ho va anunciar ahir el director general de Transports i Mobilitat del govern català, Ricard Font, en l’acte de constitució de la Taula Estratègica que s’ha activat per potenciar les possibilitats de negoci de l’equipament aeoroportuari. A la Taula estan representades les institucions de la zona –ajuntaments, Diputació, Consell Comarcal– i també les associacions empresarials. I l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, va manifestar que entén que també hi hauria d’estar present el Govern i que es plantejarà la qüestió al nou executiu. “El destí de l’aeoroport va també lligat al Principat, i crec que és important que pugui estar present”, va afirmar.
La Generalitat invertirà un milió d’euros en la reconversió de la infraestructura. La previsió és que aquest any es construeixin els deu hangars que ja estan licitats i adjudicats i en un futur s’hi sumarien quatre més. Però l’obra també consisteix en alguns treballs de millora –per exemple, la instal·lació de nous sistemes de videovigilància i control d’accés–, la construcció d’una miniterminal per al check-in de passatgers i per a les mercaderies i també un punt de restauració, que també està previst que s’hagi enllestit aquest any. Aquests treballs haurien de permetre acollir aerotaxis privats d’un màxim de 40 places sense necessitat d’ampliar la pista actual (que té 1.267 metres). Hi ha sobre la taula la prolongació de la pista fins als 1.550 metres que, en tot cas, es duria a terme en una tercera fase i amb el “consens” del territori, segons asseguren des de la conselleria. Font va afirmar que en cap cas “no ens ho plantegem aquesta legislatura”.

Iniciativa privada
La Generalitat obre les portes a un projecte més ambiciós sempre que hi hagi suport de la iniciativa privada. El director general de Transports i Mobilitat va manifestar que el govern català no es planteja fer més que allò que s’ha anunciat per a aquesta legislatura, però que “si hi hagués una iniciativa privada que volgués anar més enllà el govern de la Generalitat faria els esforços que fessin falta, però sempre a partir d’una iniciativa que ens asseguri que aquella inversió pública que fem té un retorn tant econòmic com social per la comar-ca, el Pirineu i Catalunya”. Igualment, va afegir que la iniciativa està oberta a la participació andorrana.
De fet, va recordar que els deu hangars que es construiran aquest any són per a “deu iniciatives privades que han posat els seus diners per instal·lar-se aquí'” i que l’any que ve està previst licitar quatre hangars més i que “hi ha llista d’espera” per a la seva adjudicació. El director general del govern català va assegurar que l’administració no farà cap inversió “que no tingui viabilitat econòmica”.
L’alcalde de la Seu d’Urgell va mostrar la seva satisfacció pel nou impuls que rebrà la infraestructura i perquè es tinguin en compte les opinions de les institucions del territori en el seu disseny. Batalla va manifestar que la infraestructura ha d’esdevenir “motor de la comarca” i que també pot convertir-se en font de nous llocs de treball. El mandatari municipal va indicar que el fet que puguin operar aerotaxis assegura visitants per a la zona i també noves possibilitats per “a les relacions comercials i econòmiques”.

Alguaire
Ricard Font també va deixar clares les diferències de l’equipament de la Seu amb l’aeroport d’Alguaire, totes dues infraestructures propietat de la Generalitat de Catalunya. Font va indicar que en cap cas es faran la competència. “Són dos aeoroports amb característiques diferents, mercats diferents i funcionalitats diferents”, va remarcar. “No són ni tan sols complementaris, són independents”, va assegurar.


Notícies relacionades

- Benet creu que cal ser prudent amb la viabilitat de l'aeroport

Compartir:
Digg thisAfegir a DeliciousAfegir a FacebookAfegir a Windows LiveAfegir a MySpaceAfegir a Yahoo BuzzAfegir a Google BookmarksAfegir a RedditAfegir a TechnoratiAfegir a StumbleUpon
45 comentaris
Dissabte, 07 de Maig de 2011 15:49 Enviat per Adrallenc Link del comentari
Adrall tambe es mereix un respecte i no se'ls pot construir un talus de 175 metres d'alçada a les portes de poble. Que passara amb a gent que vuira assota de talus el dia que passi el mateix que en el riu Runer? Andorrans us vau exclamar molt i no hi ca haver victimes, afortunadament. Pero a Adrall ensorraria tot el poble amb 300 habitants, no us importa la vida de la gent d'Adrall?

Diumenge, 24 d'Abril de 2011 08:59 Enviat per robert Link del comentari
molt bona idea. ara si que puc animar els meus fills aestudiar dins l aeronautica, pq jo nomes piloto avions per plaer i no em puc dediar professionalment per no marxar d andorra! ja era hora que algu obri els ulls. aeroport de la seu comercial si!

Divendres, 22 d'Abril de 2011 22:30 Enviat per AE3 Link del comentari
Muy bien Sobao, tienes toda la razón del mundo. Es "Miúra" y no "Mihúra". Pero.... ¿Veis cómo no os enteráis de la movida la mitad? ¿Estáis tontos o qué? Si estás tan empanando para recalcarme estas chorradas idiomáticas es que voy bien encaminado y hace que me reafirme en lo anteriormente dicho. Y ahora que ya has salvado el mundo puedes retirarte a tu solitario y sucio sofá a seguir comiendo Doritos y exquisiteces del mismo calibre, a ver si tu tripa acaba bloqueándote la visión de tus pies. Que de otras cosas hace tiempo que no tienes noticia alguna. Bechis. :-*

Dijous, 21 d'Abril de 2011 21:44 Enviat per Subaru Link del comentari
AE3 Estic molt d'acord amb la Neptuna. I doncs si tot te la bufa tant per que escrius. Poca feina tens. Tu si que no hi entens res. Ets un escapat fatxa que et penses que aquí al·lucinem amb les teves reflexions. Ah, i apren a escriure que per no saber no saps ni escriure be et teu idioma : Miura s'escriu sense h intercalada. Un habitant d'aquest pueblucho que et dona mil voltes. Quin personal!

Dijous, 21 d'Abril de 2011 10:57 Enviat per AE3 Link del comentari
Hola Neptunilla, yo también te amo. Entiendo que te haya creado síndrome de abstinencia, pues me respondiste inmediatamente tras mi primera intervención, hace tres días, a las 20:21, exactamente. Entiende tú ahora que hay vida exterior detrás de la pantalla de un ordenador. Bueno, no, no lo vas a entender. No pasa nada. Puedes seguir reptando por ahí, no te preocupes. Y por ahorrar tiempo: tan sólo marc, Joan, Perdoneu, Ashigaru y Arnaldet han dicho cosas con sentido y coherencia. El resto.... pffff..... es que no os habéis enterado de nada. Vamos, lo de siempre, que aparte de ser campesinos en este PUEBLUCHO (con apenas 80.000 habitantes no podéis aspirar a más), pecáis de pardillos, de fracasados, de orgullosos sobrados cuando no tenéis capital crediticio, os encendéis y se os torea como un Mihúra cuando no entendéis los mensajes entre líneas (que es siempre, válgame Dios). ¿Qué pasa? ¿Que os tengo que hacer un croquis con dibujitos o qué? Evidentemente, lo que digáis me la bufa a modo extremo, claro está.

Dijous, 21 d'Abril de 2011 00:17 Enviat per Neptuna Link del comentari
AE3 ets patètic i dius que el respecte s'ha de guanyar i mereixer-lo. On ho has llegit això? perque ni tants sols saps el que vol dir. I saps el que vol dir pixar fora de test? el que tu fas. Escrius sense saber el que dius.Cada vegada que fas un comentari ho fas per provocar. Plantejat de no tornar a escriure, fas pena i no dius res de profit.

Dimecres, 20 d'Abril de 2011 14:20 Enviat per Miquelot Link del comentari
No sóc andorrà però si us sembla bé als de la Seu, fem fóra els 2000 fronterers i així els residents tindrem feina de sobres i ens pujaran el sou. Per no parlar dels aprofitats què són de la Seu de tota la vida i mai han deixat de viure a la Seu però que no se sap com tenen passaport andorrà.. Vols tornar a viure de l'agricultura? Perquè sense Andorra l'Alt Urgell seria més o menys com qualsevol dels 2 Pallars, però sense estacions d'esquí. I serien més què 4 llocs de treball, t'ho asseguro. Però bé, potser si que l'hauríem de fer a Andorra.

Dimecres, 20 d'Abril de 2011 10:24 Enviat per Arnaldet Link del comentari
No cal que hi feu gaires cabòries andorrans... En la vostra gran amplitud de mires no us heu ni adonat que l'ampliació no fa cap gràcia ni es cap necessitat ni portaria avantatges pels qui l'han de suportar, els veïns de l'Urgellet, ans al contrari... pregunteu a qualsevol veí d'Adrall, el Pla, la Parroquia, Montferrer, Aravell, Bellestar, Castellciutat, inclús la seu si els hi faria ilusió veure una vintena d'avions xarter enlairar-se i aterrar cada dia a canvi de quatre llocs de treball Com el Co2, penso que l'aeroport d'andorra hauria d'estar a andorra. El llac d'Engolasters, tapat i ampliat seria un bon lloc i proper a la capital.

Dimecres, 20 d'Abril de 2011 09:48 Enviat per Georges MALTOT Link del comentari
En 1973, j'avais rencontré Maître SANSA, Avocat Andorran, afin d'étudier la possibilité de créer un Aéroport commercial à la Séu. Ce projet "Andorran" n'avait pas abouti à l'époque... Georges Maltot, ancien Directeur de l'Aéroport Reims-Champagne, et ancien animateur français de Radio Andorra.

Dimarts, 19 d'Abril de 2011 20:55 Enviat per Ashigaru Link del comentari
He llegit els comentaris i m'ha cridat l'atenció l'exemple sobre la STA. Penso que cal ser una mica optimista respecte de la "llibertat de mercats" per creure's que amb la concurrència d'una competència, en aquest cas ONO, s'arreglaria el problema del cost abusiu de serveis. Entre altres coses perque les companyies de telecomunicacions, juntament amb les aerolínies, les energètiques i les entitats bancaries estan al top 10 de les denuncies per pactar preus i altres maniobres il·legals. Així que sense una supervisió enèrgica, per part d'un tercer actor imparcial, ja podeu ben creure que aquesta competència seria més aviat fum. A més em pregunto si el volum d'una empresa i el fet que pugui radicar-se en altres nacions amb costos més baixos, com és el cas de Telefónica, no hi té a veure amb la capacitat d'oferir preus competitius. Inversió extrangera, sí és clar, però recolzo totalment la visió que, sense restriccions legals, gran part del benefici, i del llocs de treball, acabarien fora del Principat. Dit això, no sé pas com es pot fer, però justament en aquest periode de crisi jo hi veig una oportunitat. En el sentit que ja s'ha assenyalat: Si Andorra recupera, com sigui, el seu diferencial de preus, segur que això es notarà en l'afluència del turisme. És a dir, adaptar-se a la capacitat a la baixa dels potencials turistes. En un altre context en que Andorra pogués esdevenir un off-shore privilegiat, aleshores seria una altra història. I la lluita pel turisme hauria d'anar cap a clients de major poder econòmic (i exigent amb la destinació). Però aquest no és el cas. Entre altres coses perque el boom de la totxana ha desfigurat el país, restant-li bona part del seu atractiu natural. És el preu que s'ha de pagar. I perque a Europa han decidit qui passa per l'aro i qui no. Per exemple, comparant-ho amb el tracte exquisit donat a centres off-shore sota la tutela britànica.