divendres, 16 de setembre del 2011

Torna a ressuscitar l'aeroport de La Seu d'Urgell

Passades les eleccions, es torna a posar fil a l'agulla amb l’aeroport de La Seu d'Urgell.
Sembla ser, que polítics i Aeroports de Catalunya tornen a ressuscitar-lo, no solament com rehabilitació de pistes i demés, també com adjudicació en un principi de 10 hangars, i a primers d'any de 4 hangars mes.

Actualment es parla d'una hipòtesi nova:
Continuar amb la pista actual, rebaixant-la 3 metres en la seva totalitat i en compte d'un talús de tanta embergadura com deien abans, ara amb unes pilastres de 172 metres d’alçada per aconseguir allargar la pista fins als 1800 metres, ara si que no plourà mai a Adrall segons planeja’n, quedarà davall.
No recorden que les pilastres hauran d'anar plantades a una zona sísmica, recordeu que últim terratrèmol que hi va haver a l'aeroport, va ser de 2,1 graus en l'escala Ritcher i el epicentre a Andorra.

Aquest nou planejament, SENSE PLA DIRECTOR, com de costum començant la casa pel llosat. Aquesta embergadura de pista-pont es vol fer per aterrar avions comercials de 30 places, es veu que ho compleixen uns avions britànics només. L'aeroport continuarà essent un aeroport VISUAL, impossible d’instal•lar-hi el pilot automàtic. Només hi ha una senyalització GPS a Coll de Nargó, i les torres d'aproximació a l'altura de la pista, per les dues bandes nord i sud.

S'està preparant la documentació mediambiental d'una guixera a la Solana de Tost, que molestarà a l'aterrament dels avions. l'enginyer aeronàutic diu: el pols de guix es lo mes dolent per l'aviació. A Madrid hi ha un aeroport amb unes circumstàncies similars i amb molts de problemes.

S’està preparant una central de Biomassa a la Serradora de Montferrer de l'empresa ENTERPELLET, al peu de la pista de l'aeroport.

Consultat un enginyer aeronàutic que diu:
S'haurà de mirar que la xemeneia no molesti els avions. I que el vapor no molesti la visibilitat.

Consultat un expert en biomassa:
La xemeneia tindrà una alçada 1.5 m més alta que el punt més alt de la planta de procés i mai inferior a 12 m.
Si hi han vivendes al costat s'haurà de col.locar un silenciós a 65 dB(A) medits a 1 m de distància i controlar que de de nit, es compleixen 55 dB(A) al punt lindant de la parcel•la de la planta.
Això seria normativa d' una planta de cogeneració i/o de generació,i és el mateix en una planta de biomassa.


Hi ha mes, a la Central Hidroelèctrica d'Adrall, es vol construir una altra central de Biomassa, aquesta de les empreses d'en FLORENTINO PÉREZ, encara que molt mes petita, haurà de seguir la normativa anterior.

PLANIFICACIO DE L'AEROPORT DE LA SEU:
-Pista de 1.800 metres
-Per allargar la pista pont sobre Adrall amb columnes de 172 metres.
-Planta de Biomassa a la Serradora de Montferrer, amb una xemeneia incompatible amb l'aeroport.
-Planta de Biomassaa Adrall amb sortida de vapor i xemeneia, incompatible també.
- Guixera a cel obert a la Solana de Tost, per proximitat incompatible amb l'aeroport.

De moment son les dades que disposem dels projectes que volen dur a terme a Ribera d'Urgellet.

IMAGINEU-SE LA FOTO, SI LOGREN DUR A TERME TOTS ELS PROJECTES EMBASTATS.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Que valiente el alcalde.
Como va a hacer todo esto sin un duro?
Tengo entendido que "fa volar coloms"

En el bloc se dice que muchas de las actividades entre si son incompatibles, me pregunto como pierden el tiempo, tanto empresas particulares, como la Generalitat en hacer proyectos inviables e incompatibles entre si.

No hay información en el susodicho ayuntamiento para que no pierdan el tiempo y dinero tanto empresas como la Generalitat?

A esto yo le llamo incompetencia.
No pueden haber cargos mas responsables?